Sie sind nicht angemeldet.

Anomandaris

First Son of Mother Dark

• »Anomandaris« ist der Autor dieses Themas

Beruf: Student

• Nachricht senden

1

Samstag, 17. März 2012, 17:34

Info zum neuen Andii-Buch von Erikson...und das Cover!

Also Leute, hier ein paar Infos:

Zitat

Enter the New York Times bestselling Malazan universe... at a time that sets the stage for all the tales already told

Steven Erikson entered the pantheon of great fantasy writers with his debut Gardens of the Moon. Now Erikson returns with a trilogy that takes place before the events of the Malazan Book of the Fallen. The Forge of Darkness takes readers to Kurald Galain, the warren of Darkness, and tells an epic tale of a realm whose fate plays a crucial role in the fall of the Malazan Empire.

It’s a conflicted time in Kurald Galain, the warren of Darkness, where Mother Dark reigns. But this ancient land was once home to many a power… and even death is not quite eternal. The commoners’ great hero, Vatha Urusander, longs for ascendency and Mother Dark’s hand in marriage, but she has taken another Consort, Lord Draconus, from the faraway Dracon Hold. The idea of this union sends fissures throughout the realm, and as the rumors of civil war burn through the masses, an ancient power emerges from the long dead seas. Caught in the middle of it all are the Sons of Darkness, Anomander, Adarist, and Silchas Ruin of the Purake Hold.

Steven Erikson brings to life this ancient and important tale set in the world he introduced in the Malazan Book of the Fallen in a way that should appeal to fans of George R. R. Martin.

Und das Cover (welches ich schrreeeecklich finde...jetzt fangen die bei SE auch noch an so besch... Cover drauf zu pappen)

Mane of Chaos. Anomandaris. Lord of the Tiste Andii, who has looked down on a hundred thousand winters, who has tasted the blood of dragons, who leads the last of his kind, seated in the Throne of Sorrow and a kingdom tragic and fey.
Mod-Stimme ist rot :yoda:

Jeder hat das Recht auf seine eigene, falsche Meinung.

2

Samstag, 17. März 2012, 17:41

Verdammt, ich wollte grad einen ähnlichen Thread starten :tongue:

Und das Cover (welches ich schrreeeecklich finde...jetzt fangen die bei SE auch noch an so besch... Cover drauf zu pappen)

Moment, sind wir da gerade derselben Meinung..? Das muss ich mir im Kalender vermerken :D

Schatten
"Always dream and shoot higher than you know you can do. Don't bother just to be better than your contemporaries or predecessors. Try to be better than yourself."
William Cuthbert Faulkner

"My definition of good literature is that which can be read by an educated reader, and reread with increased pleasure."
Gene Wolfe

Liossercal

Ewig Suchender

• Nachricht senden

3

Samstag, 17. März 2012, 18:04

18. September als Erscheinungsdatum...noch so lang

Der letzte Satz der Info ist auch sehr nett :D
Ich hätte dann auch gerne den voherigen Coverstil zurück. Der war vielleicht nicht unbedingt toll, aber besser
"Like Anomander Rake, Osric was more dragon than anything else. They were kin in blood, if not in personality." HoC

"There were clouds closed fast round the moon. And one bye one, gardens died." tBh

4

Samstag, 17. März 2012, 19:21

Naja, verglichen damit war ja der Typ, der aussah als müsste er dringend auf's Klo, auf dem tCG Cover besser :(

Und meh, die Verlage versuchen halt auf dem GRRM Zug mitzureiten so lange es geht..

Schatten
"Always dream and shoot higher than you know you can do. Don't bother just to be better than your contemporaries or predecessors. Try to be better than yourself."
William Cuthbert Faulkner

"My definition of good literature is that which can be read by an educated reader, and reread with increased pleasure."
Gene Wolfe

Anomandaris

First Son of Mother Dark

• »Anomandaris« ist der Autor dieses Themas

• Nachricht senden

5

Sonntag, 18. März 2012, 12:58

Hehe, ja, scheint als wären wir mal einer Meinung was das Cover angeht. Aber gut, das kann man ja wohl auch nicht gut finden. So ein 0815 Schwert das so rumsteht...meh. Die Farben sind noch interessant...aber insgesamt langweilig.

Was ich auch unglaublich finde - Die Leute konnten nicht mal nachschauen, wie man die drei Brüder richtig schreibt :rolleyes: Und ich glaube das ist der offizielle Promo-Text! Das ist schon n bissl peinlich.

Ich dachte das Buch kommt im August von Bantam?!
Mane of Chaos. Anomandaris. Lord of the Tiste Andii, who has looked down on a hundred thousand winters, who has tasted the blood of dragons, who leads the last of his kind, seated in the Throne of Sorrow and a kingdom tragic and fey.
Mod-Stimme ist rot :yoda:

Jeder hat das Recht auf seine eigene, falsche Meinung.